De best verkopende racefiets-serie van Trek heeft een complete make-over gehad en deze derde generatie is de snelste, comfortabelste en meest veelzijdige endurance-fiets die we ooit hebben gemaakt: hier zijn de nieuwe Domane SLR en Domane SL.
Meer snelheid
De Domane ziet er sneller uit dan ooit – en ook in de praktijk voel je niks anders dan pure snelheid en prestaties. Door aerodynamische buisvormen en verborgen kabels is de Domane nu tijdens elk uur rijden een minuut sneller in vergelijking met de vorige versie.
Jarenlang onderzoek door onze fietsingenieurs en wielbouwers heeft aangetoond dat bredere banden met een lagere luchtdruk sneller zijn op slecht geplaveide wegen. De grote bandenruimte en de standaard gemonteerde 32 mm banden op brede velgen maken de Domane sneller als het wegdek (of het gebrek daaraan) ruwer wordt.
Meer comfort
Op de Domane MK I hadden we voor het eerst IsoSpeed, maar het systeem is nu beter dan ooit. De Domane SLR en SL hebben beide zowel aan de voor- als achterzijde IsoSpeed: het ultieme trillingdempingssysteem dat zelfs de ruigste wegen glad laat aanvoelen. De Domane SLR leent het verstelbare Top Tube IsoSpeed-systeem van de Madone SLR waardoor rijders zelf de perfecte instelling kunnen kiezen die past bij hun rijstijl. Daarnaast is de IsoSpeed op de Domane SLR voorzien van een demper zodat de verticale doorbuiging een perfect gecontroleerde beweging wordt.
Rijders wisten al veel langer al dat bredere banden een uitstekende manier zijn om comfort en grip te verhogen. De Domane kan voortaan overweg met 38 mm brede banden (plus de door Trek geadviseerde 6 mm bandenruimte).
Meer veelzijdigheid
Die extra bandenruimte betekent dat de Domane nog veelzijdiger wordt en op allerlei soorten wegdek kan presteren. Door de verborgen spatbordbevestigingen (ruimte voor 35c-banden en spatborden) kunnen rijders nu ook het hele jaar door in nattere omstandigheden fietsen.
Het meenemen van een bandenplakset in een zadeltasje of shirtzak is een prima oplossing. Maar het ziet er niet altijd mooi uit of voelt niet lekker aan. De Domane heeft voortaan een geïntegreerde opbergruimte waardoor rijders gereedschap en reparatiespullen netjes in het frame kunnen opbergen. In de Bontrager Integrated Tool System (BITS) kun je een binnenband, bandenlichters, CO2-patroon en CO2-pompkop meenemen in een fraaie gereedschapstas in de onderbuis. De bidonhouder zit op een eenvoudig te openen luikje dat tevens ruimte biedt aan een BITS multi-tool waarmee rijders onderweg vlot een kleine reparatie kunnen uitvoeren.
Door het platte gereedschappakket in de onderbuis te stouwen, wordt het gewicht lager in de fiets geplaatst. Er ontstaat bovendien optimale ruimte voor een Flare achterlicht via een geïntegreerde houder op de zadelpen zodat je goed gezien wordt door automobilisten.
Fietsen voor mensen
Voor 2020 zijn er meer framematen en ook meer kleurstellingen beschikbaar voor alle Domane SLR- en SL-modellen. Kleinere rijders kunnen voortaan elk model uit deze collecties kiezen, ongeacht hun geslacht. Daarom vervalt de noodzaak voor damesspecifieke modellen. Elke fiets is een damesfiets. En elke fiets is een herenfiets.
Wereldwijde feedback van onze merk-ambassadrices, dealers en Precision Fit-data laten zien dat lichaamsmaten net zoveel variëren binnen een geslacht als tussen de geslachten. Onze nieuwe maatvoering koppelt de beste fietsen aan de meest uitgebreide zitpositiemogelijkheden voor elke rijder.
Onze best verkopende Domane SLR is de ideale fiets voor de endurance-wielrenner die een snelle, comfortabele en veelzijdige fiets wil.